סוגי כלובים לכלב – מה ההבדל?

כלוב לכלב אף פעם לא הצטייר כדבר הכי סימפטי ונעים, אך שלא תטעו – מדובר בדיוק בהפך.

 

כפי שתינוק שוהה רוב הזמן בעגלת\מיטת התינוק שלו (לרוב תהיה גם היא בצורת כלוב ללא תקרה), כך גם כלבים זקוקים למרחב האישי שלהם, קל וחומר בשלבים הראשונים לתחילת היחסים שביניכם.

 

כאשר הכלב נמצא בכלוב שלו, הוא אפוף כולו בתחושות רוגע ושלווה שבאופן רציונאלי מובילות לתחושת ביטחון, לה הכלב שלנו כל כך משתוקק; אלא שמנגד, הימצאות הכלוב בסביבה עצבנית ולא רגועה, עלול לאבד לגמרי מן האפקטיביות שלו ולעיתים אף לגרום לנזק גדול אף יותר.

 

לאחר שהבנו כולנו את הסיבה שעומדת מאחורי הוספת כלוב לכלב לחיינו, נוכל להתקדם ולהבין איך בעצם אנחנו עושים את זה – כיצד בוחרים, למה חשוב לשים לב, מה מתאים למי וכו’ וכו’. כמו כן חשוב להבין שישנם מספר סוגי כלובים לכלבים בעלי מטרות שונות כ”א כך שעליכם לעשות את ההתאמות האישיות שלכם למטרות אותן תרצו להשיג כחלק מהשימוש בכלוב לכלב.

 
 
 

במה צריך להתחשב לפני שקונים כלוב?

 

גיל הכלב

יש להתיחשב בגיל הכלב ,במידה ומדובר בכלב בוגר, כל שנדרש יהיה להכניס אותו לכלוב עצמו ולמעשה לבדוק האם הוא זקוק למרחב נוסף או שמא מדובר בגודל המתאים מבחינתו.

 

במידה ומדובר בגור צעיר, עלינו להתחשב בגודלו המקסימלי המשוער של הכלב; בגודל ההורים,בגודל הגזע ככלל. במידה ואין באפשרותכם לשער את גודלו, גשו לחנות ושם יסבירו לכם בסבלנות את הכל.

 

אנרגיית הכלב

הבחירה בכלוב לכלב חייבת להתבסס בעיקרה על רמת האנרגיה ,ללא כל קשר לגודלו, ליופיו ולשאר הפרמטרים הקשורים בסוגו. במידה ונבחר בכלוב ‘חלש’ לכלב אנרגטי או שלסירוגין נעשה בדיוק את ההפך הגמור, השהייה של הכלב בתוכו עלולה להיתפס כגרועה ולא אפקטיבית .

 

גם כאן מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע רציני בתחום שיוכל לאבחן את רמת האנרגיה של הכלב שלכם גשו לחנות או צלצלו 046568008 ניתן לכם מענה להבטיח למעשה, שהות נטולת בעיות מלווה במקסימום אפקטיביות.

 

מטרת הכלוב

מטרה העיקרית למטרות אילוף , השני בכלל עוסק באחסון הכלב בעת טיסות וכו’ כשהשלישי בכלל נועד לשימוש יומיומי לגורים צעירים.

 
 

סוגי הכלובים לכלבים הכי נפוצים שקיימים:

לפניכם שלושת הסוגים היותר מקובלים שתוכלו למצוא נכון להיום.

 

כלוב רשת

 

כלוב רשת במהותו משמש ככלי מצוין לאילוף כלבים מהסיבה הפשוטה שהוא נועד בעיקר להגדיר\לתחום אזורי מחייה מסוימים לחברינו המקסימים. בשל העובדה שכלבינו ישהה זמן בלתי מבוטל בתוך אותו הכלוב, חשוב לשים לב שהכלוב יהיה חזק ואיכותי, זמין להתנייד בכל רגע נתון ואף נוח לניקוי במידת הצורך.

 

בדומה לשאר סוגי הכלובים הנפוצים, כלובי רשת מגיעים במספר גדלים שונים כאשר הקטן ביותר מתאפיין באורך של 61 ס”מ, 46 ס”מ רוחב ו54 ס”מ גובה. לעומתו, הכלוב רשת הגדול ביותר אותו תוכלו למצוא מורכב מצלעות בגודל 137 ס”מ אורך, 93 ס”מ רוחב ו81 ס”מ גובה.

 

במידה ואתם אינכם בטוחים בגודל או בסוג הנכון עבורכם ועבור הכלב שלכם, התייעצו איתנו ואנחנו כבר נדאג להכווין אתכם ולפתור לכם כל בעיה בה תתקלו.

 

כלוב \ גדר תיחום

 

גדר תיחום כשמה כן היא, היא גדר אשר נועדה ליצור מתחם כלשהו בו יוכל לשהות הכלב המתוק שלנו. כתוצאה מכך, לא מעט בעלי מקצוע הקשורים בתחום האילוף ממליצים לעשות שימוש בגדר על בסיס קבוע על מנת ליצור היררכיה ברורה בסביבה הביתית שלנו. כמו כן ובאופן מובן לחלוטין, הגדר יכולה לשמש בנוסף למטרות אילוף ובכך למעשה להפוך למכלול של מגוון אופציות חשובות ושימושיות.

 

הגדר עצמה מורכבת משמונה צלעות העשויות מחומרים חזקים ועמידים. אותן צלעות תוכננו כך שלכלבינו יהיה את מלוא חופש הפעולה בתוך הגבולות שלה ללא כל סכנה להחתך או להיפצע ממנה. כפי שוודאי יכולתם לנחש – גם הגדר מגיעה במגוון גדלים שונים כשהקטן ביותר מתנוסס לאורך ולגובה של 64 ס”מ (כל צלע). הגדר הגדולה\הארוכה ביותר, מורכבת גם היא משמונה צלעות שוות הבנויות כך שאורך כל אחת מהן 61 ס”מ וגובהן 122 ס”מ.

 

כמובן שניתן לשחק עם אורך הצלעות ולמעשה להרחיב ולהקטין את הגדר עצמה על ידי קיפול שלהן האחת על השנייה. במידה והסתבכתם, פנו אלינו ואנחנו כבר נהפוך לכם את החיים לקלים הרבה יותר.

 

כלוב טיסה \ נשיאה

 

כלוב לנשיאה או בשמו המוכר יותר ‘כלוב טיסה’, נועד בעיקר על מנת לשמור על כלבים בעת השהייה בבטן המטוס בזמן הטיסה, תוך שהוא מאפשר מרחב גדול יחסית לשהות בו ללא כל הפרעה של ממש. בנוסף לייעודו העיקרי שהזכרנו הרגע, כלוב טיסה יכול גם לשמש למטרת אילוף כשהוא עושה זאת באמצעות הקניית הרגלי דפוסי התנהגות נורמטיביים כחלק מהשהייה בתוכו.

 

הכלובים המוכרים ביותר מסוג זה שתוכלו למצוא בשוק נכון להיום הינם כלובי ‘אטלס’ וכלובי ‘גוליבר’. הכלוב אטלס הקטן ביותר שתוכלו למצוא הינו ‘כלוב טיסה – אטלס 10’ שאורכו 48 ס”מ, רוחבו 32 ס”מ וגובהו 29 ס”מ; בעוד הגדול ביותר, או בשמו המלא ‘כלוב טיסה – אטלס 70’ שאורכו מגיע ל101 ס”מ, רוחבו 68.5 ס”מ וגובהו 75 ס”מ. כלל הדגמים כוללים כאחד אופציה להוספת גלגלים ובכך הם הופכים למעשה לקלים הרבה יותר לנשיאה ולניוד ממקום למקום.

 

הכלוב גוליבר הקטן ביותר שתוכלו למצוא הינו ‘כלוב טיסה גוליבר 1’ שבאופן כמעט זהה לסדרת הכלובים של אטלס מורכב מצלעות באורך 48 ס”מ, רוחב 32 ס”מ וגובה של 31 ס”מ. לעומתו, הכלוב הגדול ביותר מבית היוצר של ‘גוליבר’ אותו נוכל למצוא הינו ‘כלוב טיסה גוליבר 7’ שמורכב מצלעות באורך 102 ס”מ, 72 ס”מ רוחב ו76 ס”מ גובה.

 

סוגי כלובים לכלבים שתוכלו למצוא אצלינו בחנות

 

תוכלו למצוא אצלינו בחנות חמישה גדלים שונים לכלוב (מקטן ועד ענק) כשעל כל בעיה או תקלה תוכלו להיעזר בבעלי המקצוע התותחים שלנו שלנו שמאיישים את החנות.

#כלוב_נשיאה #כלוב_רשת #כלוב_טיסה #גדר_תיחום_לכלב #גדר_תיחום_לאילוף #כלוב_ההעברה #כלוב_רשת_לחצר